translation missing: sv.general.accessibility.skip_to_content
Julklappsshopping - kom ihåg! Förlängd retur fram till 20 januari 2020 🎄
Julklappsshopping - kom ihåg! Förlängd retur fram till 20 januari 2020 🎄

The North Face

Filter

Samma mission

The North Face har samma mission som när varumärket grundades 1966. Att skapa den bästa utrustningen för deras atleter och moderna upptäckaren, stödja bevarandet av fri natur och inspirera till en global rörelse av upptäckande och äventyr. 

Historien bakom The North Face

Varumärket är uppkallat efter den kallasta och minst förlåtande sidan av berget; Norra sidan. De har hjälpt utforskare att nå de mest otillgängliga platser och längsta hörnen på jorden. Men ironiskt nog, så startar berättelsen om The North Face på en strand. 1966 enades två vandringsentusiaster om att följa deras passion och startade en liten mountaineeringbutik, The North Face. 

Från starten har de varit engagerade i att hjälpa alla att komma ut på fler äventyr och stödja nationalparker bevara den vilda naturen. I hjärtat av The North Face är en tro på att upptäckning och äventyr skapar ett nära band till naturen som inspirerar människor till att skydda naturen - och föra över denna tro till nästa generation. 

Under deras första år upplevde The North Face stor populäritet bland friluftsidrottare, vilket ledde till att de började sponsra expeditioner till världens mest avlägsna krokar. Detta var början på en stolt tradition som forfarande är i full gång idag med att stödja utforskning och expeditioner. 

Även idag, mer än 50 år efter dess ödmjuka början, fortsätter The North Face med att pressa gränserna for sport - och friluftsutrustning. De pushar sig själva till gränserna för innovation, för att du ska göra detsamma. De är stolta över att fortfarande vara första valet bland världens bästa friluftsatleter. Vare sig det handlar om klättring, bergbestigning, skidåkning, snowboarding, trail löpare eller upptäcktsresande. The North Face kommer alltid vara djupt engagerade i att skapa den bästa utrustningen. 

Ansvar

The North Face tar deras ansvar seriöst. Företaget grundades på en kärlek till naturen och lusten till att utforska världen. Från trädgården till Himalayabergen. Under de senaste 50 åren har de levt efter tron om att utforskning och äventyr har förmågan att förändra dig, utmana dig och hjälpa dig se världen från en annan vinkel. 

Därför har The North Face som verksamhet lovat att: 

  • Stödja utforskning, upptäckt och spänning för det okända för så många människor som möjligt 
  • Skydda de platser som vi människor lever och leker på 
  • Utveckla sättet de tillverkar deras produkter för att minska klimatpåverkan och större social hållbarhet

Och det är exakt därför The North Face är en viktigt del av flera bevarandefonder som aktivt försöker minimera klimat - och miljöpåverkan av deras produktionskedja och hjälper ledande initiativer som bekämpar männsikoskapta klimatförändringar. 

Atleter

Sponsrade atleter har alltid varit en viktigt del av The North Face och forsätter med att vara det än idag, då de har en av de starkaste lag av atleter. The North Face atleter deltar aktivt med att pusha gränserna för det möjliga, upptäcka nya hörn av världen och bevara vår vilda natur.

Ett utplock av The North Face skid - och snowboardatleter:

  • Victor de la Rue
  • Tom Wallisch
  • Griffin Post
  • Tatum Monod
  • Nick McNutt
  • Ian McIntosh
  • Blake Paul

och många fler....

Innovation

Testat i labbet. Dokumenterat på expeditioner. Atleternas eget val.

Innovation av nya produkter börjar hos deras atleter. Deras förslag, rekommendationer och nya idéer till utrustning ger inspiration och utmaningar till utvecklingsavdelningen hos The North Face. De skapar nya avancerade materialer och innovativa designs och konstruktioner. Och allt testas noggrant. Först i labbet, sedan av atleterna och slutligen på expeditioner världen över.